Общи условия
1.ОБЩИ УСЛОВИЯ
Тези Общи условия уреждат взаимоотношенията между Продавачите и Потребителите (клиентите), които ползват електронния магазин www.gramadan.bg за покупка на стоки. С натискането на обект, картинка, линк (различен от този на Общите условия) или бутон, разположен на уебсайта www.gramadan.bg cе счита, че Вие приемате или сте съгласни с описаните по-долу Общи условия. Настоящите Общи условия са съобразени с изискванията на Закона за защита на потребителите (ЗЗП), както и с другите нормативни актове,действащи в Република България.
„Грамадан +” е защитена търговска марка на търговското дружество "Бараков-Р" ЕООД, с ЕИК 130294377, седалище в град София, бул.Евлоги Георгиев 7, тел. 029885005, което създава и поддържа електронния магазин. То има пълните права едностранно да променя съдържанието на Интернет сайта, както и начините на достъп до него.
„ПРОДАВАЧ” е търговецът, който продава свои стоки чрез електронния магазин www.gramadan.bg . Продавачът е лицето, с което Потребителят сключва договор за продажба от разстояние на конкретна стока (артикул) в електронния магазин.
„ПОТРЕБИТЕЛ” e дееспособно лице, което се е съгласило с настоящите Общи условия във връзка със заявяването и закупуването на предлаганите чрез електронния магазин стоки.
„ПОРЪЧКА” е направената от Потребител заявка за покупка на една или повече конкретна стока (артикул) чрез електронния магазин. Поръчката може да бъде със статус „одобрена” , когато е окончателно потвърдена по имейл или телефон от Потребителя. Поръчката може да бъде със статус „непотвърдена” , когато е получена от Продавача по имейл, но не е окончателно потвърдена.
„ДОГОВОР ЗА ПРОДАЖБА” е сключеният от разстояние чрез настоящия електронен магазин договор за покупко-продажба на стока между Продавач и Потребител.
„КУРИЕР” е търговец, който физически доставя закупената стока до посочен от Потребителя адрес и работи при изискванията на Закона за пощенските услуги.
„СЪОБЩЕНИЯ И ИЗВЕСТИЯ” са електронни информационни съобщения, отнасящи се до продавани в електронния магазин стоки през определен период от време, които може да са поместени на Интернет страницата, а може и да се изпращат по електронната поща на Потребителя.
- УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН
2.1. Разглеждането на електронния магазин www.gramadan.bg е напълно свободно и достъпно.
2.2. За да се пазарува от електронния магазин www.gramadan.bg не е необходима регистрация , но е препоръчително да се направи, за да може Потребителят да следи поръчката. Регистрацията се прави с парола и електронна поща (e-mail) или име на получателя, имейл, телефон и адрес за доставка. Регистрирането е напълно безплатно и става като се попълни формата за регистрация. Регистрираният клиент има възможност да се ползва от всички услуги на магазина.
2.3. „Грамадан +” е търговска марка на търговско дружество, което е регистриран администратор на лични данни по смисъла на Закона за защита на личните данни (ЗЗЛД) и има правото да събира, обработва и ползва личните данни на своите потребители с оглед нуждите на електронния магазин, като същевременно има задължението да опазва в тайна тези лични данни, да не ги използва за други цели, нито да ги предоставя на трети лица, с изключение на Продавачите в магазина.
2.4. В електронния магазин www.gramadan.bg на стоката е посочена цената, основните характеристики на стоката и допълнителна информация,включително и снимка, целяща подпомагането на направата на информиран избор при покупката на продукта. За артикулите без цена се налага свързване с магазина.
2.5. Всички посочени на сайта цени са в лева с включен ДДС , като продажната цена не включва стойността на пощенските, куриерските или транспортните разходи, свързани с доставката на стоката.
2.6. На страницата вдясно стои бутон „Купи”. Натискането на този бутон записва избрания продукт във виртуална "пазарска кошница" на Потребителя. Потребителят може да разглежда съдържанието на кошницата, да добавя нови продукти или да премахва тези, които не желае.
- ПОРЪЧКА НА СТОКИ
3.1. За да се направи поръчка до електронния магазин, Потребителят трябва да посочи:
3.1.1. валиден адрес на своя електронна поща;
3.1.2. вярно попълнен адрес за доставка на стоката и фактуриране;
3.1.3. вярно попълнени данни за контакт– две имена, телефон.
3.2. Поръчката се активира, т.е. заявява се до електронния магазин чрез натискане на бутона „Потвърди”, който се появява, след като първо е избран поне един продукт чрез бутона „Купи”.
3.3. При направена поръчка, Потребителят получава потвърждение на поръчката на посочените от него имейл адрес или стационарен/ мобилен/ телефон, като в потвърждението се посочва номерът на поръчката, датата и часът, в който е направена поръчката.
3.4. В случай, че поръчаната стока (конкретен модел) не е в наличност, консултантът уведомява Потребителя. Ако Потребителят не се съгласи поръчката да се отнесе за друга стока (аналогичен модел), поръчката може да бъде анулирана.
3.5. Поръчки в електронния магазин www.gramadan.bg се обработват от 10:00 до 19:30часа, 6 дни в седмицата от понеделник до събота .
3.5.1. Работното време на консултантите на онлайн магазин www.gramadan.bg е от 10:00 до 19:30часа, 6 дни в седмицата от понеделник до събота. Онлайн консултации относно продукти могат да бъдат извършвани в рамките на работният ден.
3.6. Поръчки, получени без коректни данни на купувача (Потребителя) или липсващи такива, се анулират поради невъзможност да бъдат изпълнени. Такива поръчки получават статус „ОТХВЪРЛЕНА”.
3.7. Потребителят може да откаже направена поръчка, без да е необходимо да упоменава причини за отказа.
3.8. Отказ може да се направи по телефона или чрез електронно писмо (имейл) преди да е направено потвърждението й или стартирано изпращането по куриер на посочения в сайта имейл: online@gramadan.bg. За да е валиден отказът, Потребителят трябва да предостави: двете си имена, с които е регистриран в сайта, потребителското си име в сайта www.gramadan.bg, цената на поръчката, както и номера на направената поръчка.
- ДОСТАВКА НА ПОРЪЧКИ
4.1. След като в www.gramadan.bg постъпи поръчка от Потребител, автоматизираната система на електронния магазин уведомява Потребителя с имейл за успешно приетата поръчка.
4.2. Доставка се прави само на успешно приети и потвърдени от Потребителя поръчки.
4.3. Доставката на поръчана стока не се извършва в неделя и в официални празници.
4.3.1. Обикновена доставка - в срок до 7 (седем) работни дни от момента на потвърждаването на поръчката.
4.4. Продавачите в електронния магазин използват за доставки куриерски фирми Спиди и Еконт,
4.5. Доставката се извършва до точно посочен от Потребителя адрес (независимо дали жилищен или служебен) или до офис на Спиди или Еконт в съответния град.
4.6. Всяка пратка е застрахована, като застраховката е за сметка на Продавача.
4.7. Ако Потребителят не осигури достъп и условия за предаване на стоката на посочения адрес в посочения срок или не отиде до посочения офис на Спиди или Еконт да получи в срок стоката, ако е избрал тази опция, Продавачът се освобождава от задължението да изпълни заявената доставка.
- УСЛОВИЯ ЗА ПЛАЩАНЕ ПРИ ПОРЪЧКА
5.1. Заплащането на поръчаната стока може да се извърши :
5.1.1. С „наложен платеж” - плащане в брой на куриера при доставката.
5.1.2. Картови разплащания- кредитна или дебитна карта през виртуалния ПОС терминал на сайта
5.2 Инфрмация за картови разплащания
Потребителят се съгласява, че Продавачът има право да приема авансово плащане за сключените с потребителя договори за покупко-продажба на стоки и тяхната доставка- условия за обслужване на транзакции с банкови карти.
Потребителят избира самостоятелно дали да заплати на Продавача цената за доставка на стоките преди или в момента на доставката им.
5.3 Разрешаване на платежни спорове
Двете страни се задължават взаимно да си сътрудничат при осъществяването на всички дейности, свързани с плащанията с карти.
Банката не е страна в правоотношенията между Продавача и неговите клиенти.
6. УСЛОВИЯ ЗА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА- ЗАМЯНА, ВРЪЩАНЕ И РЕКЛАМАЦИЯ
6.1. Потребителят има право на рекламация или връщане на закупена от електронния магазин стока в рамките на 14/четиринадесет/ работни дни от получаване на стоката.
6.2. Отказ от договора може да се направи и пред куриера при доставяне на стоката, ако стоката е доставена след срока по причини, които са извън Потребителя и не се дължат на непреодолима сила.
6.3. При отказ от договора Потребителят е длъжен да върне закупената стока в ненарушен търговски вид и със запазен етикет. За целта продуктът трябва да е с прикачени етикети в оригиналната си опаковка, без следи от употреба или нарушаване на търговския вид на стоката, в съответствие с разпоредбите на чл. 55 от ЗЗП.
Връщането се осъществява с предварително известие от Клиента по е-мейл, като прибавите и номера на поръчката и телефон за връзка с вас. Като отговор ще Ви бъде изпратен е-мейл с адреса на който да върнете продукта. Не се възстановява стойността на продукти които са били носени или не са върнати на нашият адрес в оригиналното си състояние.
6.4. При връщане, продукта трябва да бъде изпратен обратно до нас с пощенска или куриерска услуга която може да проследява пратките или ви предоставя разписка в която е посочен адрес на получателя. Всички куриерски разходи са за сметка на клиента. След получаване на продукта обратно на нашия адрес, стойността на продукта (без първоначалните куриерски разходи и тези за връщане) ще Ви бъде изпратена чрез куриер. За тази цел, моля изпратете ни трите си имена, телефон и адрес за доставка(според изискванията на куриерска фирма Спиди).
6.5. Разходите по подмяна на дрехите са за сметка на клиента, с изключение на случаите, когато подмяната се е наложила по вина на Грамадан+ .
6.6. При отказ от поръчка, ако Потребителят е заплатил стоката, му се възстановява платената сума чрез наложен платеж или по банков път, в зависимост от начинът му на плащането, включващ стойността на стоката без транспортните разходи, в срок до 15 /петнадесет/ дни от упражняването по имейл на правото на отказ от договора. Суми не се възстановяват, докато Потребителят не върне стоката. Ако стоката не бъде върната в срока по изречение първо /6.1/, отказът от договора не произвежда действие.
6.7. Правото на отказ от договора в случите, когато стоката е платена, не може да се упражни за бански костюми, бельо.
6.8. Рекламация се прави, когато закупената стока не съответства на договореното между страните по договора за продажба. Несъответствието в договореното между страните може да се изразява в:
- производствени дефекти на стоката;
- констатирани липси на части от стоката
6.9. Рекламацията може да се предяви пред съответния Продавач чрез „Грамадан+” на посоченият имейл online@gramadan.bg , като едновременно с това Потребителят трябва да върне стоката в седемдневен срок.
6.10. При рекламация Потребителят може да избере замяна на конкретния артикул за същия без дефекти или в друг размер, или друг цвят, или връщане на стоката срещу възстановяване на платената сума. Консултант на електронния магазин може да предложи замяната на артикула да е със съвсем друг артикул при изравняване на цените– или Потребителят доплаща, ако другият артикул е по-скъп, или се предлагат два артикула за същата цена, или на Потребителя се възстановява разликата между заменения и новия артикул, ако цената на новия артикул е по-ниска от платената от Потребителя цена.
6.11. Връщането на стоката при рекламация, в случаите извън фабричен дефект или повреди при транспорта, се осъществява при следните условия:
-Запазен добър търговски вид (стоката не е скъсана, надраскана, носена, прана, гладена).
-Не са налице повреди, причинени от неправилна употреба.
-Запазена оригинална опаковка
-Запазен оригинален етикет
6.11.1. Потребителят трябва добре да прецени дали продукта отговаря на неговите очаквания преди да скъса етикета!
6.12. Връщането на стока, било при отказ от договора, било при рекламация, може да се направи по начина и на адресa посочени върху стоковата разписка, с която Потребителят е получил поръчката.
6.13. При замяна на стоки транспортните разходи са за сметка на Потребителя и в двете посоки, освен ако замяната се е наложила по вина на електронния магазин или на Продавача. В случай, че клиентът желае да замени или върне продукт, това може да стане единствено с куриерска фирма Спиди или Еконт. При положение,че в населеното място на Клиента няма офис на Спиди или Еконт, то той трябва да се свърже с Продавача на телефон 02/988 5005 за уточняване на подробностите по връщането на стоката.
02/ 02/6.14. Продавачът предоставя възможност на всеки Потребител, когато куриерът на Спиди или Еконт му достави стоката, Потребителят да я отвори пред него преди да я заплати, да я разгледа и пробва за период от 15 минути. Ако стоката не оправдае очакванията му или не му е по-мярка, Потребителят може да я върне обратно на куриера, като се откаже от нея, но заплаща само куриерската такса за получаване и връщането на стоката.
6.15. Продавачът не приема връщане, замяна и рекламация на бельо!
6.16. Стоките, закупени в акция или промоция- на намалени цени не подлежат на замяна или връщане
- ПОЛЗВАНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ
7.1. Цялата информация, публикувана в сайта www.gramadan.bg , е собственост на „Грамадан+”, в т.ч. снимки и описания на артикули.
7.2. Забранява се копиране на текстове от www.gramadan.bg и поставянето им в други уеб сайтове и онлайн магазини без писмено съгласие на „Грамадан +”
- ОТГОВОРНОСТ
8.1. Отговорност за недостатъци на стоката, за изпълнение на договора за продажба от разстояние, както и за възстановяване на платени суми, носи съответният Продавач на стоката.
8.3. „Грамадан +” не носи каквато и да е отговорност пред трети лица, ако такова лице сметне, че публикувана на електронния магазин информация нарушава нечии авторски права или други права на интелектуалната собственост.
9. СЪОБЩЕНИЯ И РЕКЛАМА
9.1. Когато Потребител се регистрира в електронния магазин, като създаде Профил на Интернет страницата, приемайки Общите условия, той се съгласява да получава на електронната си поща и на мобилния си телефон известия от „Грамадан +”, както и съобщения относно поръчки на стоки и потвърждения за промяна на неговите данни.
9.2. Потребителят може да се откаже от получаване на известия на електронната си поща и на мобилния си телефон по всяко време:
9.2.1. Чрез свързване с „Грамадан +” на посочения имейл online@gramadan.bg с изрично искане за неполучаване на известия.
9.3. Ако след направен отказ от получаване на известия, Потребителят направи поръчка, счита се, че отново се е съгласил да получава известия.
9.4. „Грамадан +” си запазва правото да избира към кого да изпраща известия, както и да премахне от своята база данни Потребител, който е дал своето съгласие да получава известия.
9.5. „Грамадан +” включва в известията само рекламна информация отнасяща се до продавани в магазина стоки.
10. ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
ГРАМАДАН+ обработва лични данни с цел да предостави по-качествени и по-разнообразни услуги на потребителите и на контрагентите си. Ние непрекъснато се стремим да подобрим обслужването си.
Сигурността на данните, които сте ни поверили, е много важна за нас. Ето защо ние защитаваме Вашите данни като прилагаме всички подходящи технически и организационни средства, с които разполагаме, за да не допускаме неразрешен достъп, неразрешено или злонамерено ползване, загуба или преждевременно заличаване на информация, за което сме разработили редица политики, правила, процедури и образци.
Ние събираме и обработваме лични данни само при спазване на изискванията на местното и европейското законодателство. Наясно сме, че обработването на данни е свързано с определена причина и не може да се извършва без ограничение.
10.1 Защо използваме Вашите лични данни?
Използваме Вашите лични данни, за да управляваме процеса на онлайн пазаруване в ГРАМАДАН+, като обработваме Вашите поръчки и връщания на продукти чрез нашите онлайн услуги и Ви изпращаме известия за статуса на доставка или при възникване на проблеми с доставката на Вашите артикули.
Използваме Вашите лични данни, за да управляваме плащанията Ви.
Използваме Вашите данни, за да можем да разглеждаме жалби и гаранционни въпроси във връзка с продуктите.
Вашите лични данни се използват, за да Ви идентифицират, да валидират предвидената от закона възраст за онлайн пазаруване, както и за да потвърдят адреса Ви във връзка с доставката на артикули.
10.2 Какви лични данни обработваме?
Ще обработваме следните категории лични данни:
- информация за контакт, например име, адрес, имейл и телефонен номер
- информация и история на плащанията
- криптирана информация за платежна карта
- информация за поръчките
Ако имате профил/регистрация в интернет магазина на ГРАМАДАН+, в допълнение на горните данни, ще обработваме и Вашите лични данни, предоставени във връзка с профила, като например:
- номер на профил
- история на пазаруването
10.3 Кой има достъп до Вашите лични данни?
Вашите лични данни, които се препращат към трети страни, се използват единствено за предоставяне на горепосочените услуги, например към компании за валидиране на Вашия адрес, комуникационни агенции за изпращане на потвърждение на поръчката, складови компании и доставчици във връзка с доставката на Вашата поръчка, куриери. Доставчици на платежни услуги за Вашето плащане. Кредитни референтни агенции за идентификационни и кредитни проверки и агенции за събиране на вземания.
10.4 Какво е правното основание за обработване на Вашите лични данни?
Обработването на Вашите лични данни е необходимо на ГРАМАДАН+, за да изпълни услугата за управление и доставяне на Вашата поръчка (изпълнение на договор).
11. ВРЪЗКА С ПРОДАВАЧА
11.1. Всеки Потребител може да осъществи обратна връзка с Продавача, за да поставя въпроси, да прави предложения и да получава информация. Освен на посочения имейл адрес online@gramadan.bg, връзка може да се осъществи и на следния
телефон 02/988 5005.
11.2. Дружеството с търговска марка „Грамадан +” е администратор на интернет сайта и съответно на полето за мнения и обсъждания, като в изпълнение на тази функция може да премахне всякакви нецензурни и обидни квалификации, нарушаващи морала и добрия тон.
Добре дошли при нас и приятно пазаруване!